نکات مهم برای رنگ کردن مو در منزل
نوشته شده توسط : الهام علیزاده

در این مطلب با آموزشگاه آرایشگری دترلند، بهترین آموزشگاه آرایشگری زنانه در تهران همراه باشید. راهنمایی های زیر شما را با  نکات رنگ کردن مو در خانه آشنا می کند.

آموزشگاه آرایشگری دترلند با مجوز فنی حرفه ای و با ضمانت یادگیری حرفه ای برای ورود به بازار کار در رشته های آرایشگری، دوره های مختلفی مانند کلاس آموزش اپیلاسیون ،  آموزش ابرو برداشتن ، دوره آموزش شینیون عروس و .... را برگزار می‌کند. برای اطلاعات بیشتر به سایت deterland.com مراجعه کنید.

 

اگر مثل من هستید و سه ساعت وقت ندارید که روی صندلی سالن بنشینید تا موهایتان کوتاه و رنگ شود. بعد از اینکه فهمیدم نسخه برداری از یک روش درمانی حرفه ای بسیار دشوار نیست - و به منظور صرفه جویی در وقت ، هزینه و عقل من - من به دنبال تکمیل تکنیک رنگ آمیزی مو در خانه هستم. در ابتدا ، ممکن است به نظر می رسد یک دستور العمل برای فاجعه است ، اما اگر تمام کاری که شما انجام می دهید پوشاندن خاکستری یا ایجاد تغییرات جزئی در سایه است ، شما کاندید اصلی رنگ آمیزی خانه هستید.

البته ، لازم به یادآوری است که اگر رنگ کردن ابرو و مژه و مو در خانه باعث صرفه جویی در هزینه شما می شود ، برای شما زمان زیادی صرف می کند - به طور کلی حدود 60 تا 90 دقیقه. قیمت رنگ کردن مو به خودی خود بزرگترین هزینه پولی است و با هزینه لوازم جانبی اضافی ، کل کار DIY شما باید حدود 25 دلار باشد. و هنگامی که کلیپ های آرایشگاه و یک برس رنگ خریداری می کنید ، دفعه بعدی هزینه شما را کاهش می دهد. اگر هم سالن منزجر هستید ، یا نمی خواهید هر شش هفته 80 تا 100 دلار هزینه کنید ، پس انداز قابل توجه در رنگ آمیزی مو در خانه برای توجیه سرمایه گذاری وقت کافی است.

 

نکات رنگ کردن مو در خانه

روش زیر به راحتی فرموله نشده است. من در طول 10 سالی که خودم آن را DIY انجام داده ام ، سه بار رنگ موهایم را پر کرده ام ، اما چون عقاید 20/20 است ، اکنون می توانم دقیقاً بدانم که چه اشتباهی رخ داده است. با استفاده از این نکات از اشتباهات من بیاموزید و هر بار ارزان قیمت یک کار عالی رنگ را بدست آورید.

 

1. تغییر خیلی زیادی در رنگ موهایتان ایجاد نکنید

قانون شماره یک رنگ کردن مو DIY جلوگیری از تغییرات شدید است. هر زمان می خواهید رنگ موهای خود را بیش از سه سایه تغییر دهید ، بهتر است یک حرفه ای را ببینید. روشن شدن موها گاهی اوقات به پایه روشن احتیاج دارد و تیره شدن شدید می تواند باعث افزایش رنگ تکه ای شود. اگر قصد اصلاح شدید دارید ، به آرایشگاه مراجعه کنید.

دو بار از سه بار که کار رنگ آمیزی خود را خراب کردم ، خیلی بلند شلیک کردم. یکی به رنگ سیاه تیره و لکه دار در آمد و دیگری بسیار نارنجی تر از رنگ بلوندی بود که می خواستم. درسی که آموختم رنگ آمیزی برای دستیابی به نتایج طبیعی تر با قرار گرفتن در خانواده رنگی ام بود.

 

2. رنگ مناسب را انتخاب کنید

اشتباه نکنید که به فروشگاه بروید و فقط یک جعبه رنگ مو بگیرید. در عوض ، وقت خود را اختصاص دهید. من تمایل به خرید رنگ در فروشگاه های بزرگ جعبه دارم زیرا آنها بیشترین طیف سایه ها و مارک ها را دارند. حتی اگر موهای مدل روی جعبه را دوست دارید ، احتمال اینکه موهای شما مانند موهای شما باشد بسیار کم است. ضخامت فردی مو ، رنگ پوست و رنگ فعلی همه می توانند نتایج شما را برای یک نتیجه غیر قابل پیش بینی تحت تأثیر قرار دهند. بهترین شرط شما انتخاب رنگ بر اساس رنگ پوست است.

 

نکاتی برای انتخاب رنگ موی مناسب

اگر چشمان شما قهوه ای ، آبی یا فندقی با گلهای آبی یا سبز است ، رنگ پوست شما خنک است و باید سایه هایی با رنگ سرد نیز انتخاب کنید - مانند قهوه ای خاکستری ، بلوند بژ ، قرمز بورگوندی و سیاه رنگ . رنگ های پوست خنک معمولاً در جواهرات نقره ای بهترین شکل را دارند ، بنابراین اگر به طور طبیعی به نقره گرایش پیدا می کنید ، این خود شما هستید.

اگر چشمان شما قهوه ای ، آبی یا فندقی با پوسته های قهوه ای است ، پوست شما احتمالاً گرم است و در جواهرات طلا بهترین ظاهر را دارید. رنگ موهایی را انتخاب کنید که به طور مشابه دارای رنگ طلایی باشند ، مانند قهوه ای طلایی ، بلوند با رنگ گندم ، قرمز بلوطی و مشکی با رنگ های قرمز.

بسیاری از مارک های رنگ مو چندین سایه را در داخل تن ارائه می دهند. راهنمای رنگ بالای جعبه معمولاً به شما اطلاع می دهد که رنگ آن گرم است یا سرد ، و تصویری واقع گرایانه از چگونگی تغییر سایه مو نشان می دهد. اگر هنوز هم محتاط هستید ، رنگ موقت را به جای دائمی امتحان کنید - باید بعد از حدود 28 شامپو شسته شود.

 

3. موهای خود را آماده کنید

رنگ با موهای کثیف بهترین عملکرد را دارد ، زیرا فاقد نرم کننده لغزنده قفل های تازه شسته شده است. رنگ آمیزی 24 تا 48 ساعت پس از آخرین شستشو معمولاً خوب است. به این ترتیب ، رنگ روی رشته ها می ماند و برای نتایج قابل پیش بینی بهتر نفوذ می کند.

همیشه موهایتان را به حالت معمول خود شانه کنید. به این ترتیب می توانید قبل از رفتن به موهای زیر لایه اول ، رنگ آن را کامل کنید. همچنین این زمان مناسب برای تغییر پیراهن قدیمی است. من دکمه بالا را ترجیح می دهم ، زیرا نیازی به کشیدن آن روی سر (و از طریق یک دسته رنگ) زمان شستشو نیست.

 

4. وسایل مورد نیاز خود را در دسترس خود قرار دهید

ابزارهای لازم خود را آماده نگه دارید تا در هنگام پردازش رنگ ، وقت خود را برای جستجو تلف نکنید. در اینجا برخی از مواردی که شما نیاز دارید:

  • دستکش پلاستیکی: این مورد باید در جعبه رنگ مو وجود داشته باشد
  • وازلین: آن را در امتداد خط مو بمالید تا از لکه دار شدن پوست شما جلوگیری شود
  • شانه: میتوانید آن را در فروشگاه های محلی خود پیدا کنید.
  • کلیپس آرایشگری: اینها کلیپس های بلندی است که آرایشگر شما برای بلند نگه داشتن موهای شما هنگام حالت دادن استفاده می کند. شما می توانید یک بسته شش تایی با حدود 2 دلار در راهروی موی داروخانه ، فروشگاه بزرگ جعبه یا فروشگاه لوازم آرایشی تهیه کنید. به شما امکان می دهد قبل از حرکت به قسمت بعدی ، روی اشباع بخشها با رنگ تمرکز کنید.
  • قلم موی رنگ: این همانند یک برس کوتاه است که می توانید آن را در فروشگاه های لوازم آرایشی با قیمت حدود 2 تا 3 دلار خریداری کنید. کنترل رنگ با استفاده از آن بسیار آسان تر از استفاده از آن با دست است.
  • تایمر: هر نوع می تواند کار را انجام دهد.
  • نرم کننده: اگر موهای خود را سیاه ، قهوه ای یا قرمز می کنید ، نرم کننده ای را انتخاب کنید که رنگ آن ملایم باشد - این اولین سایه هایی است که محو می شوند و یک نرم کننده ضد رنگ می تواند به حفظ آنها کمک کند.

 

5- تست رنگ مو را انجام دهید

اگرچه به نظر می رسد یکی از مراحل بسیار مهم باشد ، اما اشتباه نادیده گرفتن آزمون رشته را انجام ندهید. این دقیقاً به شما می گوید که رنگ مو بر روی موهای شما چگونه به نظر می رسد و به شما امکان می دهد زمان پردازش را متناسب با آن تنظیم کنید. فقط یک قسمت از موهای نیم اینچی را بگیرید که معمولاً قابل مشاهده نیست - من معمولاً مقداری از پشت گوشم می گیرم - رنگ را بزنید و مدت زمان مشخص شده روی جعبه را صبر کنید. سپس آن را در آب خنک بشویید.

رشته خود را خشک کنید و ارزیابی کنید: آیا رنگ را دوست دارید؟ آیا نتایج خیلی ظریف هستند و به زمان پردازش بیشتری نیاز دارند؟ اگر چنین است ، سعی کنید 5 تا 10 دقیقه بیشتر وقت خود را صرف کنید ، زیرا موهای برخی افراد سریعتر از دیگران رنگ می گیرد. اگر از آزمون راضی هستید ، ادامه دهید. اگر از آن متنفرید ، سپاسگزار باشید که تمام تلاش خود را نکردید.

 

6. رنگ را اعمال کنید

اگر فقط ریشه های خود را لمس می کنید ، برس رنگ خود را بارگذاری کنید و از آنجا شروع کنید. اگر همه جا را رنگ آمیزی می کنید ، ابتدا آن را روی موهایی که هنگام شانه زدن به حالت معمول شما قابل مشاهده است بمالید و سپس به لایه های زیرین بروید.

اینجاست که برس رنگ شما مفید است. رنگ را تا جایی که ممکن است نزدیک ریشه ها مسواک بزنید و سپس رنگ آن را روی موهای خود بکشید در حالی که روی سر شما صاف است. مراحل را ادامه دهید تا کل لایه اول اشباع شود. سپس ، با استفاده از گیره آرایشگاه خود ، اینچ قسمت اول را جدا کرده و روند را در لایه بعدی ادامه دهید.

هنگامی که سرتان کاملاً پوشیده شد ، تایمر خود را همانطور که در دستورالعمل رنگ مشخص شده تنظیم کنید. شروع آن هنگام شروع رنگ آمیزی مو می تواند به این معنی باشد که لایه های زیرین شما زمان پردازش کافی را ندارند.

بهترین توصیه من برای استفاده از رنگ این است که وقت خود را بگذارید. رنگ مو حدود 90 دقیقه پس از مخلوط شدن قوی است ، بنابراین نیازی به عجله در روند کار ندارید. بیمار بودن به جای لکه ها و یک رنگ ناهموار ، به رنگ اشباع و یکدست منجر می شود.

 

منبع: moneycrashers

 





:: برچسب‌ها: آموزش رنگ مو , آموزش رنگ کردن مو , رنگ کردن مو در منزل ,
:: بازدید از این مطلب : 230
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: